torsdag 4. april 2013

Påska varer helt til..?

Jula varer helt til påske, men hvor lenge varer påska?? En måneds tid før påske fikk jeg en idé om å lage påskeduk til meg selv. Jeg har ikke laga noen duker til meg selv før, så jeg tenkte det kanskje var på tide. Litt fordi jeg ikke hadde noen påskeduk fra før av. Så ble det plutselig slik at jeg bestilte tur til Thailand på en ukes "varsel", og dukene ble derfor ikke ferdige...

Jeg kom hjem i den stille uke, og da var det tid for å pakke snippsekken å ta en tur til Fru Flid (familien) på påskeferie (ja, noen er så heldige at de kan dra fra den ene ferien å rett på den neste - æddabædda!). De så vidt påbegynte påskedukene ble med i sekken, og jaggu rakk man ikke å gjøre de ferdige i løpet av påska! Nå føler jeg at det er litt synd at påska allerede er over, for det passer seg ikke helt å legge på dukene nå.

De ble en tanke mer sukkertøyaktig enn først tiltenkt, mest på grunn av utvalget man hadde av tøy. Tror nok det er "kantinga" som gir sukkertøyfølelsen. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av det sukkersøte, men jeg har kommet frem til at de kanskje kan brukes både som påskeduk og sommerduk. De passer ikke til hva som helst interiørmessig, men jeg skal prøve å få det til :) Du lurer kanskje på hvorfor jeg har laget noe i en stil jeg egentlig ikke er tilhenger av??

Sånn kan det gå når man syr ting kun på grunn av
syabstinenser og syglede!



Ble litt dårlige bilder, for lysforholdene var håpløse,
men dere skjønner sikkert tegninga :)

2 kommentarer:

  1. Hehe ja kanskje mer sommer enn påske...men d betyr jo bare at du kan bruke dem i en lenger sesong ;) fine blei dem uansett!

    SvarSlett